Cara Upgrade Xperia X8 : [rom] EvoBorg 2.3.7 v006

1
482 views
views
>>[Upgrade Xperia X8 dan Sony W8 to 2.3 Gingerbread- Full and Easy Tutorial ]   <<

Evolution Cyborg ataupun lebih dikenali EvoBorg 2.3.7 v006 antara rom android 2.3 Gingerbread terbaru untuk xperia x8..aku x berapa ikuti perkembangan rom ni dan hanya perasan akan kewujudan rom ni beberapa  hari yang lepas…mungkin ada antara readers soleheen.com yang dah pun cuba rom ni..

sekali pandang rom ni kelihatan agak menarik bagi aku tapi tu sekali pandang je la sebab aku masih belum berpeluang untuk mencuba rom ni bagi melihat kemampuan sebenar.mungkin ada antara korang yang tertanya-tanya kernel apa yang sesuai atau perlukah kita unlocked bootloader seperti mana beberapa rom lain yang memerlukan pengguna untuk unlocked bootloader..jika dilihat pada requirement yang diperlukan terdapat beberapa kernel yang sesuai untuk rom ni antaranya :

-LinuxDX by doixanh
-Alfs by Alfsamsung
-nAa by NobodyAtall (bugs: No Wifi & vibration)
-Stock Kernel by Sony Ericsson…

jika korang menggunakan kernel lain aku x nasihatkan korang guna rom ni kalau x nak menghadapi sebarang masalah pada smartphone masing-masing..berminat?download link aku dah sediakan dibawah..untuk koleksi rom lain korang boleh refer pada entri-entri berikut :

1-Update Xperia x8 | Senarai Rom Xperia X8
2-Update Xperia X8 – Rom GingerXperia V15
3-Upgrade Xperia X8 to 2.3.7 GingerCrutz v8.2
4-Upgrade Xperia X8 |Srom-2.2.1 FloyoX8 |
5-Upgrade Xperia X8 to 2.3 GingerBread [GingerDX v019
6-[rom] Stornmix 2.2

DOWNLOAD [ROM] EvoBorg 2.3.7 | v006

1 COMMENT

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here